Search This Blog

Monday, October 21, 2013

About me: 30,000 viewership. Every 10,000 viewership, I will write an article about myself.滿萬送一(篇)文章持續進行中

每過一段時間,我都會看自己跟當初撰寫部落格的初衷距離有多遠: 哪些事情我已經做到了,那些還沒,或者是那些偏離了我本來的初衷. 這個過程設定成每10,000個讀者人次,而看來這樣我給我自己的review時間點會越來越短.

跟上次的差異是:
1.) 我回到我最熟悉的東西: 經濟學,與跟投資相關的事情,人長大要認分, 沒有時間就得專注在寫自己最有興趣的事情. 
2.) 盡量用中文寫作: 上一回我用英文寫東西大概是王建民有持續出賽的時候. 一來是發現英文太久沒寫退步太多,再來就是有些概念要用英文寫作心力要花得更深. 
3.) 挑戰都在睡覺的美術細胞: 這次回台灣的時候跟一些朋友碰面,他們問到了一些我感興趣而且可以解釋的問題. 我常見的做法就是拉一張A4紙, 一枝鉛筆, 開始解公式畫圖!! 雖然筆者真的美術細胞不佳, 意外發現大家的反應跟理解都還挺不錯的. 所以在適用的場合我就會盡量加些線條, 讓文章好懂些.

4.) Last but not least: 
Facebook 專頁: "那些我們說不準的事"開張!!! 
我突然發現我周邊的朋友太多都在facebook上了,他們沒有習慣每天上來看我的部落格,但是每天卻都一定會開Facebook. 雖然我本來就有了Google+, 考慮了一下之後還是開了Facebook專頁. 連結在上面,或者是大家可以輕鬆地把滑鼠移到右方去按個Like!

Facebook專頁跟部落格本身最大的不同是: 有時候真的沒有時間寫文,但是對閱讀到的東西有些想法的時候,我就會簡短的分享在專頁上, 或者是我把一篇舊聞修改好了,也會重新放到專頁上去呈現. 這樣大家可以不斷地收取到新消息,也對當下的國際議題能有新的update!
希望你們都能夠喜歡閱讀我的部落格,期待下次(下一個一萬人次)很快到來~Adeu~

(English Version)
Once a while, I reviewed my initiation of writing this blog, what I have achieved, and what I am still in short of.

In general, I still keep the original ambition for writing this blog. Yet, I do notice I got some changes in the past few months.
1.) I narrow down mostly toward the topics related to Economics/Finance. Well, it is not really a "narrow-down" since there are still lots of things we could talk about. I just expect myself to speak things in-depth, instead of spreading to all topics with general brush over it. 
2.) I mostly write in Mandarin: I have to apologize to my readers who are not familiar with the language. You do not get much to read in the past 3 months. It is simply the cost-benefit consideration. It takes me much more time to write in English since I have to re-read/edit it carefully. I hope I could have more time for it soon!
3.) I got a Facebook Fan Page: Here it is 
Again, this is mainly in Mandarin. However, since it is easier to post something short in English, you could expect me to share some more ideas in English over there. And conversation would be fun! Please engage more up there if you are interested ! :)

I will see you all again when next 10,000 viewership is due! stay tuned and enjoy reading! Adeu!

No comments:

Post a Comment

假想情境:Omicron已在歐洲 (?)

  這是荷蘭疫情開始後,病房住院狀態:從這樣的變化,有沒有新型變體已經在歐陸的可能?